Egy értékesítő naplójából

Egy értékesítő naplójából

Milyen egy jó értékesítő?

2016. augusztus 22. - Mr. Comet

Gondolkoztál már azon, hogy szerinted milyen egy jó értékesítő?

Milyen tulajdonságokkal, készségekkel rendelkezik?...

Sok ember fejében a következő kép jelenik meg ezzel kapcsolatban: 

 - Egy tpikus értékesítő:

       - sokat beszél

       - erőszakos

       - át akar verni

       - a terméket tukmálja

       - ha kidobják az ajtón, bemegy az ablakon

stb ...

 

Ezen sztereotípiák kialakulásához, ehhez a negatív képhez sajnos mi értékesítők is nagyban hozzájárultunk. Sőt, megállapítható, hogy a hollywoodi filmek többségében is hasonlóan ábrázolnak minket...

Azonban a valóság szerencsére MÁS. (Egy kiváló sales-es például kiválóan tud HALLGATNI: információt gyűjt, empatikus, odafigyel az ügyfélre.)

 Mégis, akkor mitől sikeres valaki?

Ennél a pontnál említem meg a Belső- és Külső világ közötti különbséget: 

 - Belső világunk: azon dolgok összessége, amelyek belülről fakadnak, és a gondolati, érzelmi világunkban gyökereznek. (jellemünk, személyiségünk)

- Külső világ: Azon dolgok összessége, amiket tanulással elsajátíthatunk. (tárgyi tudás)

 

                                                              

Siker

Belső világ

Külső világ

-        - önbecsülés

-        -  önbizalom

-        -  énkép (önértékelés)

-        - személyiség (pl. játékosság, humor)

-        -  jellem (szavahihetőség, pontosság, becsületesség)

-        - HIT (termékben, cégben)

-        - Hogyan kommunikálunk (hangerő, hanglejtés, érzések a szavak mögött)

-         - elméleti tudás (mikor mit kell mondani)

-        -   Hogyan épül fel egy tárgyalás, egy telefonálás

-        -   kifogáskezelés (mit kell mondanom)

-        - kérdezéstechnika (milyen kérdéseket teszek fel)

         

 

Egy betanult szöveg pl. lehet a belső és külső világunk része is: Ahogy mondjuk (pl. hittel, átéléssel) és amit mondunk. (maga a szöveg) Fontos, hogy el tudjuk adni magunkat az ügyfél előtt. Ebben segít a személyiségünk. (magabiztos viselkedés, humor, magas érzelmi intelligencia)

Meggyőződésem, hogy a siker, az eredmények nagyrészt belső dolgokon múlnak. (legalább 2/3-ad részben, bár lemérni elég nehéz :-)) A sikeres értékesítők többsége is a személyiségének, jellemének köszönhetően eredményes nagyrészt, mert többségük nem tudatosan teszi, amit tesz. Az, hogy ez miért van így, miért így alakult ki, már egy másik bejegyzés témája lesz.

Összegzés: A siker tehát nagyrészt a belső világunkon múlik. Aki hosszútávon tervez ebben a szakmában, annak erre kell koncentrálnia leginkább. A jellemünkön, személyiségünkön kell dolgozni, és mellette "nem árt" ha viszünk tudatosságot is a munkánkba, amivel sok ügyfelet teszünk boldoggá, és amivel vissza tudjuk állítani a szakma becsületét.

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekespercek.blog.hu/api/trackback/id/tr611357802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása